Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych i reklamowych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb klientów. Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Cookies. Zamknij

CRS/Euro-FATCA

CRS/Euro-FATCA

Szanowni Państwo,

z dniem 1 maja 2017 r. wchodzi w życie ustawa o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami. Ustawa ta implementuje do polskiego porządku prawnego standardy automatycznej wymiany informacji w dziedzinie opodatkowania (ang. Common Reporting Standard – CRS). CRS wprowadza wymóg gromadzenia i zgłaszania przez instytucje finansowe informacji w zakresie rezydencji podatkowej klientów tych instytucji, ponieważ jego głównym zadaniem jest ochrona integralności systemów podatkowych oraz walka z unikaniem opodatkowania.

W związku z tym począwszy od dnia 1 maja 2017 r. Getin Noble Bank S.A. będzie zobowiązany do ustalania rezydencji podatkowej Klientów Getin Noble Banku S.A. i przekazywania do Krajowej Administracji Skarbowej informacji o Klientach posiadających rezydencję w innych krajach niż Rzeczpospolita Polska i USA.

Obowiązek ten wiązał się będzie z koniecznością przekazania przez Klientów na żądanie Getin Noble Banku S.A. następujących informacji:

- w zakresie danych przekazywanych przez osoby fizyczne, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą oraz osoby fizyczne wykonujące wolny zawód:

  • imię i nazwisko;
  • aktualny adres zamieszkania;
  • miejscowość i kraj urodzenia;
  • data urodzenia/PESEL;
  • seria i numer dokumentu tożsamości;
  • kraj/kraje rezydencji podatkowej;
  • numer identyfikacji podatkowej (Tax Identification Number – TIN);
  • dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą dodatkowo nazwa firmy, REGON i NIP.

- w zakresie danych przekazywanych przez klientów instytucjonalnych:

  • nazwa;
  • adres siedziby;
  • państwo/państwa rezydencji podatkowej;
  • TIN dla każdego państwa rezydencji podatkowej;
  • status oraz rodzaj posiadacza rachunku jako NFE (ang. Non-Financial Entity – podmiot niefinansowy), aktywny NFE albo pasywny NFE;
  • imiona i nazwiska osób kontrolujących posiadacza rachunku będących osobami raportowanymi.

W razie Państwa pytań lub wątpliwości zachęcamy do kontaktu z Centrum Obsługi Klienta Noble pod numerem telefonu: 22 203 03 03 lub Centrum Obsługi Klienta Noble Private Banking pod numerem telefonu: 22 203 03 01.

 

Jednocześnie Getin Noble Bank S.A. oświadcza, że nie świadczy usług doradztwa podatkowego i prawnego.